Zadaniem Biura Zamiany Mieszkań jest pomoc przy zamianie lokali oraz zachęcanie do dokonywania zamian lokali mieszkalnych, których usytuowanie, powierzchnia, bądź zbyt wysokie koszty utrzymania powodują utrudnienia w codziennym funkcjonowaniu dotychczasowych najemców. Biuro Zamiany Mieszkań prowadzić będzie, komputerową bazę danych lokali mieszkalnych zgłoszonych do zamiany, z której poprzez Internet korzystać będą mogli wszyscy mieszkańcy naszego miasta.
W komputerowej bazie zamiany lokali mieszkalnych zostaną umieszczone wyłącznie lokale zgłoszone w Biurze Zamiany Mieszkań.
Podstawowym warunkiem zamiany lokali mieszkalnych jest to, aby jeden z zamienianych lokali należał do mieszkaniowego zasobu gminy.
Uczestnikiem zamiany lokalu może być osoba posiadająca:
- prawo najmu lokalu wchodzącego w skład mieszkaniowego zasobu gminy Gorzów Wlkp.,
- spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego,
- spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego,
- prawo do lokalu stanowiącego odrębną własność,
- osoba bezumownie korzystająca z lokalu wchodzącego w skład mieszkaniowego zasobu gminy, której wypowiedziano umowę najmu.
Po zgłoszeniu lokalu do zamiany dane lokalu zostaną umieszczone w komputerowej bazie lokali mieszkalnych, a następnie za pomocą programu komputerowego zostaną wygenerowane propozycje spełniające wymagania (oczekiwania) stron zamiany.
Po zaakceptowaniu przez strony warunków zamiany Biuro Zamiany Mieszkań przygotuje niezbędne dokumenty wymagane procedurą w celu finalizacji czynności zamiany.
W przypadku zamiany lokali spółdzielczych własnościowych oraz lokali własnościowych strony przeniosą swoje prawa za pośrednictwem Biura Notarialnego.
Zapraszamy wszystkich chętnych do zgłoszenia ofert zamiany w siedzibie Biura Zamiany Mieszkań w Gorzowie Wlkp. przy ul. Waełniany Rynek 3, tel. 95 7387 129.
|