Zakład Gospodarki Mieszkaniowej Gorzów Wlkp. ZGM
Test łatwy do czytania - ETR

Bip ZGM


Platforma zakupowa


Ciepłe Mieszkanie
Wyjść z długów
Dodatki


oferty






.64.

.39.

.76.

.87.

.29.

.37.

.22.

1385989167-61.jpg

Chociaż na razie śniegu nie widać, spodziewać się go należy w każdej chwili. Zapewne tradycyjnie już zaskoczy drogowców. Nie zaskoczy natomiast Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej, którym już dawno podjął stosowne działania.

 

O zimowe utrzymanie chodników i tzw. ciągów pieszo – jezdnych zadbają dwie wyspecjalizowane firmy. Jedną z nich będzie "Clean Up 24" Sp. z o. o. z siedzibą w Gdyni a drugą dobrze znana już mieszkańcom, gorzowska "Inwencja" S. J. W ramach zawartych umów firmy te zobowiązane są do:

  • usuwania śliskości, śniegu, lodu i błota pośniegowego z chodników, tarasów, dojść do budynków, dojść do śmietników, altanek śmietnikowych, parkingów, miejsc  postojowych i do zbiorników na nieczystości płynne, w sposób zapewniający bezpieczeństwo oraz bez zwłocznie po wystąpieniu tych zjawisk atmosferycznych;
  • oczyszczania powierzchni kratek na studzienkach usytuowanych w ciągach pieszych;
  • usypywania w pryzmy śniegu i odkutego lodu oraz składowanie na poboczach w miejscach nieutrudniających ruchu pieszego, a w przypadku nadmiernej ilości    wywóz na osobne zlecenie;
  • zabezpieczenia i uzupełniania piasku.


W przypadku ciągłych opadów śniegu, usługa realizowana będzie systematycznie i na bieżąco, aż do osiągnięcia stanu zapewniającego bezpieczeństwo poruszających się ludzi i pojazdów.

W stan pogotowia postawione są również firmy konserwacyjne, realizujące usługi w poszczególnych branżach np. dekarskiej, ogólnobudowlanej, sanitarnej, stolarsko – szklarskiej i elektrycznej. Zarówno pracownicy jednostek, jak i mieszkańcy budynków mogą w razie konieczności kontaktować się bezpośrednio z pracownikami wykonawcy. Numery telefonów są wywieszone w gablotach na klatkach schodowych.

W ramach realizacji zamówień w zakresie prac instalacyjnych sanitarnych i elektrycznych wykonawcy zobowiązani będą również do:

  • pełnienia dyżurów w godzinach popołudniowych i nocnych również w święta i dni wolne od pracy;
  • bezzwłocznego reagowania na zgłaszane w ramach dyżuru awarie i zabezpieczenie ich najdalej w czasie 1 godziny od przyjęcia zgłoszenia, a następnie usunięcie  jej w ciągu 12 godzin.


Usuwanie nadmiaru śniegu, nawisów i oblodzeni z dachów realizowane będzie poprzez umowy zawierane dla poszczególnych administracji. Realizacja tych umów będzie odbywać się sukcesywnie gdy grubość pokrywy śnieżnej na dachu przekroczy 15 cm. Szczególną kontrolą zostaną objęte obiekty o powierzchni dachu przekraczającej 1000m kw.

Podjęto również działania mające na celu ochronę budynków przed negatywnymi czynnikami okresu zimowego. Działania te obejmują zabezpieczenie otworów okiennych i drzwiowych przed dostępem osób postronnych, zwłaszcza bezdomnych, w budynkach nieużytkowanych, przeznaczonych do rozbiórki. Podjęto też czynności zabezpieczające pokrycia dachowe tych budynków przed zerwaniem.

Poszczególne ADM przeprowadziły przed okresem zimowym przeglądy budynków, a w szczególności ich stanu technicznego i zabezpieczenia. Przyjrzano się okienkom piwnicznym, stolarce okiennej i drzwiowej na klatkach schodowych, włazom dachowym na strychach i stanowi pokrycia dachowego.

W zakresie bezpieczeństwa budynków i instalacji przed skutkami działania niskich temperatur zarządca będzie na bieżąco zabezpieczał przed zamarzaniem instalacje wodociągowe i kanalizacyjne oraz uzupełniał zamknięcia i oszklenia pomieszczeń, w których te instalacje się znajdują. Zarządca zadba również o działanie wszystkich automatów oświetleniowych i będzie aktualizował numery telefonów pogotowia technicznego, gazowego, ciepłowniczego i elektrycznego.

rar (www.echogorzowa.pl)

 










Deklaracja dostepności | Tekst Łatwy do czytnia - ETR

Wszelkie prawa do materialów zawartych na stronie sa zastrzeżone.