Zakład Gospodarki Mieszkaniowej Gorzów Wlkp. ZGM
Test łatwy do czytania - ETR

Bip ZGM


Platforma zakupowa


Ciepłe Mieszkanie
Wyjść z długów
Dodatki


oferty






.76.

.61.

.82.

.70.

.67.

.13.

.12.

1443615570-12.jpg

Każdy najemca lokalu mieszkalnego ma prawo wykonać we własnym zakresie roboty remontowe i ubiegać się o okresowe obniżenie czynszu, które następuje w formie zwolnienia z opłat czynszowych do wysokości 50% podstawy wymiaru czynszu miesięcznie – do wyczerpania kwoty wynikającej z rozliczenia remontów wykonanych przez Najemcę. Ustalanie zakresu remontów przeprowadzanych przez Najemców  i rozliczanie nakładów dokonywane jest w oparciu o ustawę z dnia 21 czerwca 2001r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (tekst jednolity: Dz.U. 2014r. poz. 150).

 

Tryb postępowania:

  1. Pisemne wystąpienie Najemcy do Wynajmującego o wyrażenie zgody na wykonanie remontu we własnym zakresie.
  2. Uzyskanie zgody Wynajmującego na proponowany zakres robót z powiadomieniem o zakwalifikowaniu robót, które stanowić mogą podstawę do ubiegania się o okresowe obniżenie czynszu.
  3. Podpisanie umowy określającej:
    • zakres robót zakwalifikowanych do wykonania i stanowiących podstawę do ubiegania się o okresowe obniżenie czynszu celem zwrotu poniesionych nakładów,
    • termin wykonania prac remontowych,
    • zasady rozliczania robót.
  4. Pisemne zgłoszenie Wynajmującemu zakończenia robót celem ich odbioru.
  5. Odbiór techniczny i spisanie protokołu odbioru robót.
  6. Wniosek pisemny Najemcy o okresowe obniżenie czynszu.
  7. Przedstawienie przez Najemcę kosztorysu powykonawczego i jego weryfikacja przez Wynajmującego.

   

Do robót będących podstawą do ubiegania się o okresowe obniżenie czynszu zaliczamy:

  • roboty remontowe wynikające z protokołu przekazania lokalu obciążające Wynajmującego,
  • nakłady podwyższające trwale wartość lokalu,
  • udokumentowane nakłady Najemcy na przystosowanie lokalu do potrzeb osób niepełnosprawnych.

 

Wykaz robót: 

  1. wykonanie instalacji wodno-kanalizacyjnej:
    • 1 szt. umywalka + 1 szt. bateria,
    • 1 szt. dolnopłuk + miska ustępowa + sedes,
    • wodomierz,
  2. wymiana instalacji wodno-kanalizacyjnej bez armatury i wyposażenia,
  3. wykonanie instalacji elektrycznej,
  4. wymiana instalacji elektrycznej - bez osprzętu,
  5. wykonanie instalacji centralnego ogrzewania wraz z grzejnikami, piecemi wkładem kominowym dla etażowego ogrzewania gazowego,
  6. wymiana instalacji c.o. wraz z grzejnikami,
  7. wykonanie instalacji ciepłej wody,
  8. wymiana instalacji ciepłej wody – bez armatury i wyposażenia,
  9. wykonanie instalacji gazowej,
  10. wymiana instalacji gazowej – bez armatury i wyposażenia,
  11. wykonanie nowych pomieszczeń (np. WC),
  12. wykonanie dodatkowych okien w przypadku gdy lokal jest niedostatecznie doświetlony,
  13. wykonanie elementów trwale związanych ze stropami, ścianami i podłożem – np. posadzki gresowe wykonane z uwagi na zły stan techniczny podłogi zakwalifikowanej do wymiany, płytki ścienne w nowym pomieszczeniu WC,
  14. wykonanie przebudowy lokalu w uzasadnionych przypadkach,
  15. wymiana stolarki okiennej i drzwiowej w przypadku uzasadnionej wymiany z uwagi na zły stan techniczny.


   
Zasady rozliczania nakładów poniesionych przez Najemcę, będących podstawą do ubiegania się o okresowe obniżenie czynszu.


 
Podstawą rozliczenia jest kosztorys powykonawczy dostarczony przez Najemcę po wykonaniu robót i zweryfikowany przez Inspektora Technicznego Wynajmującego według następujących zasad:



Robocizna – stawkę robocizny i wskaźniki narzutu dla robót ogólnobudowlanych przyjmuje się na poziomie minimalnym SEKOCENBUD określonych dla województwa lubuskiego wg poziomu cen z kwartału poprzedzającego datę rozpoczęcia robót. 



Materiały:

  1. Wysokość zwrotu za wymienioną stolarkę okienną wraz z montażem, obróbką, parapetami wewnętrznymi i zewnętrznymi wynosi:
    • okna PCV – 300 zł/m²,
    • okna drewniane bez ozdób – 500 zł/m²,
    • okna drewniane z ozdobami – 600 zł/m²
  2. Wysokość zwrotu za nawiewnik okienny (z montażem) wynosi 70 zł/szt.
  3. Wysokość zwrotu za wymienioną stolarkę drzwiową wraz z ościeżnicą i montażem wynosi:
    • drzwi wewnętrzne standard – 180 zł/m²,
    • drzwi zewnętrzne – 350 zł/m².
  4. Pozostałe materiały rozliczane są według minimalnych cen SEKOCENBUD określonych dla województwa lubuskiego wg poziomu cen z kwartału poprzedzającego datę rozpoczęcia robót. 
  5. Materiały nie ujęte w SEKOCENBUD rozliczane są na podstawie faktur zakupu.
  6. Zwrot kosztów za wykonane prace remontowe nastąpi w formie zwolnienia z opłat czynszowych do wysokości 50% podstawy wymiaru czynszu miesięcznie – do wyczerpania kwoty wynikającej z rozliczenia remontów wykonanych przez Najemcę.

 

Mariusz Kołcz

 










Deklaracja dostepności | Tekst Łatwy do czytnia - ETR

Wszelkie prawa do materialów zawartych na stronie sa zastrzeżone.