Adres |
ul.Wełniany Rynek 3 66-400 Gorzów Wlkp. |
Telefon |
95 7387 101 |
Połączenia wewnętrzne
|
„1” - fax „2” - sekretariat „3” - dział spraw pracowniczych „4” - lokale mieszkalne -rozkładanie należności na raty, odpracowanie zadłużenia „5” - lokale użytkowe –najem, obniżka czynszu, rozkładanie należności na raty „6” - komórka radców prawnych „7” - sekcja zamówień publicznych
|
E-mail |
biuro@zgm.gorzow.pl |
Czas pracy |
Godziny pracy ZGM:
- poniedziałek, środa, czwartek od godz. 7 do godziny 15
- wtorek od godz. 7 do godz. 16
- piątek od godz. 7 do godz. 14
Kierownicy działów oraz pracownicy wszystkich komórek organizacyjnych przyjmują interesantów w sprawach według rozkładu:
- poniedziałek, środa, czwartek od godz. 8 do godz. 15
- wtorek od godz. 10 do godz. 16
- piątek od godz. 9 do godz. 14
Biuro Zamiany Mieszkań przyjmuje interesantów:
- poniedziałek, czwartek od godz. 9 do godz. 15
- wtorek od godz. 9 do godz. 16
|
DYREKCJA ZAKŁADU GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ
Stanowisko |
Imię i Nazwisko |
Działy Podległe |
Dyrektor
|
Paweł Nowacki
|
- Biuro Radców Prawnych
- Biuro Zamiany Mieszkań
- Dział Spraw Pracowniczych
- Dział Administracyjno - Gospodarczy
- Sekcja Informatyki
- Stanowisko BHP i p.poż.
|
Z-ca Dyrektora Ds. Techniczno-Ekspoloatacyjnych |
Robert Jankowski
|
- Dział Techniczno - Eksploatacyjny
- Sekcja Zamówień Publicznych
- Administracje Domów Mieszkalnych
|
Główny Księgowy |
Dorota Benowska |
|
Dyrektor Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej oraz jego Zastępca przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek w godzinach od 14:00 do 16:00 oraz w każdą środę w godzinach od 11:00 do 14:00. Termin spotkania uzgodnić należy w sekretariacie Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Gorzowie Wlkp. przy ul.Wełniany Rynek 3 - I piętro pok. 10, lub telefonicznie pod numerem 0 95 7 387 101 .
KIEROWNICY DZIAŁÓW W ZAKŁADZIE GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ
W głownej siedzibie Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej funkcjonują następujące działy i sekcje
- Biuro Radców Prawnych
- Dział Spraw Pracowniczych
- Dział Administracyjno - Gospodarczy
- Sekcja Informatyki
- Stanowisko BHP i p.poż.
- Dział Techniczno - Eksploatacyjny
- Sekcja Zamówień Publicznych
- Dział Finansowo-Księgowy
Biuro Radców Prawnych
- udziela porad prawnych i wyjaśnień pracownikom zakładu w zakresie stosowania prawa,
- wydaje opinie prawne w sprawach o istotnym znaczeniu gospodarczym lub społecznym m.in. wydawania aktu prawnego o charakterze ogólnym, spraw indywidualnych skomplikowanych pod względem prawnym, zawarcia umowy długoterminowej lub nietypowej albo dotyczącej przedmiotu o znacznej wartości, rozwiązania stosunku pracy bez wypowiedzenia, odmowy uznania zgłoszonych roszczeń, spraw związanych z postępowaniem przed organami orzekającymi, zawarcia i rozwiązania umowy z kontrahentami zagranicznymi, zawarcia ugody w sprawach majątkowych, umorzenia wierzytelności, zawiadomienia organu powołanego do ścigania przestępstw o stwierdzeniu przestępstwa ściganego z urzędu,
- prowadzi zbiór przepisów prawnych i ich aktualizację: informuje o zmianach w obowiązującym stanie prawnym z zakresu działalności zakładu oraz uchybieniach w zakresie przestrzegania prawa i skutkach tych uchybień,
- prowadzi centralny rejestr umów, dokonuje akceptacji projektów specyfikacji przetargowych oraz zawieranych umów,
- uczestniczy w prowadzonych przez zakład rokowaniach których celem jest nawiązanie, zmiana lub rozwiązanie stosunku prawnego w tym zwłaszcza umów długoterminowych, nietypowych albo dotyczących przedmiotu o znacznej wartości,
- prowadzi rejestry spraw sadowych i egzekucyjnych oraz nadzór prawny nad egzekucją należności,
- występuje w charakterze pełnomocnika zakładu w postępowaniu sądowym, arbitrażowym, administracyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi – w zakresie posiadanych pełnomocnictw od Prezydenta Miasta.
Dział Spraw Pracowniczych
- współpracuje z komórkami organizacyjnymi w zakresie utrzymania optymalnego zatrudnienia,
- prowadzi dokumentację pracowniczą i akta osobowe,
- przygotowuje dokumentację dot. zawierania i rozwiązywania umów o pracę, udzielania kar i wyróżnień, przyznawania gratyfikacji i odpraw, wydawania zaświadczeń,
- sporządza wnioski emerytalne i rentowe do ZUS,
- przygotowuje projekty regulaminów: pracy, wynagrodzeń oraz funduszu socjalnego,
- sporządza plany urlopów i nadzoruje ich realizację,
- prowadzi kontrolę przestrzegania dyscypliny pracy, etyki zawodowej, itp.,
- ustala plan zatrudnienia i funduszu płac oraz kontroluje jego realizację,
- nalicza wynagrodzenia za pracę, zasiłki i świadczenia z tytułu ubezpieczenia społecznego, gratyfikacji i odpraw,
- prowadzi ewidencję zarobkową pracowników,
- prowadzi rozliczenia podatku od wynagrodzeń, składek i zasiłków ZUS, ubezpieczeń grupowych itp.,
- dokonuje potrąceń pieniężnych z wynagrodzeń wynikających z tytułów prawnych, orzeczeń i rozliczeń pracowniczych,
- prowadzi sprawy związane z podnoszeniem przez pracowników kwalifikacji zawodowych, szkoleniami wewnętrznymi i zleconymi,
- współpracuje z Urzędem Pracy, szkołami i uczelniami w zakresie pozyskiwania nowych pracowników oraz kandydatów do odbywania praktyk zawodowych, staży absolwenckich itp.
- sporządza plan wydatków finansowych ZFŚS, współpracuje ze związkami zawodowymi w zakresie realizacji zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
- współpracuje z przemysłową służbą zdrowia oraz komórką bhp w zakresie profilaktycznej ochrony zdrowia i właściwych warunków pracy,
- koordynuje odpracowanie kary przy pracach na cele publiczne,
- sporządza analizy i sprawozdania statystyczne z zakresu spraw pracowniczych,
- prowadzi ewidencję i zbiór zarządzeń wewnętrznych, pełnomocnictw, instrukcji, regulaminów itp., wydanych przez Dyrektora,
- współpracuje z komórkami organizacyjnymi zakładu przy opracowaniach projektów wewnętrznych zarządzeń, instrukcji itp.
Dział Administracyjno - Gospodarczy
- prowadzi czynności związane z funkcjonowaniem siedziby ZGM: zapewnienie porządku i czystości pomieszczeń, zabezpieczenie przed kradzieżą i włamaniem oraz ochroną p.pożarową, utrzymanie budynku w należytym stanie technicznym,
- prowadzi ewidencję środków trwałych i przedmiotów o niższej wartości,
- zabezpiecza wyposażenie pomieszczeń biurowych w meble, maszyny biurowe itp. oraz ich konserwację,
- organizuje i prowadzi biuro dyrektora oraz jego zastępcy, koordynuje przyjęcia interesantów, porządkuje i archiwizuje dokumentację,
- prowadzi obsługę kancelaryjną: przyjmowanie, rejestracja, rozdział, ekspedycja korespondencji, nadzór nad właściwym obiegiem i wysyłką pism i dokumentów,
- prowadzi książkę kontroli zakładu przez inne instytucje,
- prowadzi magazyn druków i materiałów piśmiennych,
- zabezpiecza prenumeratę prasy, czasopism zawodowych i aktów prawnych, prowadzi ewidencję książek, literatury fachowej,
- prowadzi centralny rejestr skarg i wniosków oraz nadzór nad terminowym ich załatwianiem,
- prowadzi archiwum zakładowe.
Sekcja Informatyki
- prowadzi sprawy z zakresu informatyki i komputeryzacji ZGM,
- prowadzi inwentaryzację sprzętu komputerowego i oprogramowania zainstalowanego na poszczególnych stanowiskach pracy,
- utrzymuje w sprawności technicznej sprzęt informatyczny i zainstalowane oprogramowania,
- zabezpiecza przestrzeganie prawa autorskiego i praw pokrewnych w stosunku do oprogramowania używanego w zakładzie,
- zapewnia bezpieczeństwo systemów sieciowych,
- przygotowuje projekty, opinie, zestawienia itp. w zakresie dokumentacji informatycznej,
- przygotowuje, wdraża, aktualizuje i nadzoruje procedury bezpieczeństwa oraz wykonywania kopii danych i oprogramowania,
- organizuje i prowadzi szkolenia wewnętrzne z zakresu stosowania rozwiązań informatycznych, oprogramowania,
- uczestniczy w procedurach zamówień publicznych związanych merytorycznie z zadaniami własnymi.
Stanowisko BHP i p.poż.
- sprawuje kontrolę stanu warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony p.pożarowej oraz czuwa nad przestrzeganiem zasad i przepisów bhp m.in. aktualnością badań lekarskich, pomiarów występowania czynników szkodliwych, sprawności urządzeń produkcyjnych i ochronnych, zasad używania odzieży ochronnej,
- współpracuje z lekarzem zakładowym w zakresie profilaktyki badań,
- opracowuje plany poprawy warunków pracy i kontroluje ich realizację pod kątem prawidłowości wykorzystania nakładów finansowych,
- prowadzi szkolenia wstępne i instruktaż w zakresie bhp dla pracowników nowo zatrudnianych, przenoszonych na inne stanowisko,
- organizuje szkolenia okresowe pracowników, inicjuje i rozwija różne formy popularyzacji zagadnień ochrony pracy,
- opracowuje instrukcje szczegółowe bhp dla stanowisk pracy,
- opracowuje i prowadzi ocenę ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy,
- uczestniczy w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy, sporządza protokoły i sprawozdania z wypadków w pracy, na terenie administrowanych nieruchomości itp. oraz chorób zawodowych,
- dokonuje analiz bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony p.pożarowej, przyczyn wypadków przy pracy, zagrożenia życia i zdrowia pracowników,
- opracowuje i aktualizuje normy przydziału i zużycia odzieży roboczej i ochronnej,
- uczestniczy w opracowywaniu wniosków dot. wymogów bhp w planach inwestycyjnych i modernizacyjnych, uczestniczy w odbiorach technicznych urządzeń, maszyn i obiektów mających wpływ na warunki bhp,
- sporządza wnioski o ukaranie pracowników uporczywie wykraczających przeciw przepisom bhp i p.poż.
Dział Techniczno - Eksploatacyjny
- sprawuje funkcję kontrolną, koordynacyjną, szkoleniowo - instruktażową w zakresie prowadzonej przez ADM-y działalności eksploatacyjnej i działalności remontowej, ochrony budynków, lokali i innych,
- współpracuje z działem księgowości przy ustalaniu zbiorczego planu rzeczowo-finansowego oraz na poszczególne Oddziały,
- prowadzi nadzór nad prawidłową budową planu remontów i jego realizacją /klasyfikacja, stopień pilności, prawidłowość umów itp./ oraz w zależności od potrzeb dokonuje korekty tego planu,
- prowadzi nadzór nad pełnym i prawidłowym wykorzystaniem środków przeznaczonych na remonty,
- sprawdza zgodność umów, aneksów z obowiązującym planem rzeczowo – finansowym, przekazuje do zatwierdzenia dyrektorowi bądź jego zastępcy,
- prowadzi rejestr klasyfikacji nieruchomości w zależności od ich stanu technicznego, uczestniczy w wizjach lokalnych,
- koordynuje proces odtwarzania dokumentacji technicznej w budynkach gminnych oraz wspólnotowych,
- opracowuje kosztorysy inwestorskie, nadzoruje i rozlicza prowadzone w ADM budowy, rozbiórki, uczestniczy w przeglądach gwarancyjnych,
- określa zakres remontu, robót lokali z „ruchu ludności”,
- 10) sprawuje nadzór w zakresie wynikającym z przepisów prawa budowlanego, ochrony p.pożarowej, ochrony środowiska a dotyczących bezpieczeństwa konstrukcji, bezpieczeństwa pożarowego, bezpieczeństwa użytkowania, odpowiednich warunków sanitarnych i zdrowotnych oraz ochrony środowiska,
- opracowuje oceny, opinie i ekspertyzy techniczne obiektów oraz projekty w zakresie bezpieczeństwa konstrukcji,
- załatwia skargi i zażalenia mieszkańców w trybie odwoławczym od decyzji ADM,
- prowadzi nadzór nad przestrzeganiem w załatwianych sprawach obowiązujących przepisów, ustaleń, terminów, itp.,
- prowadzi nadzór w zakresie prawidłowej gospodarki lokalami użytkowymi, pomieszczeniami gospodarczymi i terenami,
- opiniuje wnioski najemców lokali użytkowych dot. okresowego obniżenia czynszu i kieruje do decyzji Prezydenta Miasta,
- opracowuje wnioski najemców dot. rozłożenia na raty i umorzenia zaległości czynszowych, a następnie przedkłada do decyzji Dyrektora,
- współpracuje z organami samorządowymi, nadzorem budowlanym, Policją, Strażą Pożarną, Sanepidem, itp.,
- sporządza zbiorcze zestawienia, sprawozdania i analizy z działalności zakładu w zakresie stanu technicznego budynków, remontów i eksploatacji.
Sekcja Zamówień Publicznych
- koordynuje w skali całego zakładu przeprowadzanie procedur związanych z udzielaniem zamówień publicznych zgodnie z prawem zamówień publicznych oraz wewnętrznymi uregulowaniami Zakładu,
- planuje, opracowuje i prowadzi dokumentację związaną z procedurami udzielania zamówień publicznych na podstawie zatwierdzonego planu rzeczowo- finansowego,
- sprawdza i parafuje umowy zawarte w wyniku postępowań przetargowych przeprowadzonych w trybie prawa zamówień publicznych, sprawdza zgodność innych umów, aneksów z obowiązującym planem rzeczowo – finansowym, przekazuje do zatwierdzenia dyrektorowi bądź jego zastępcy,
- prowadzi centralny rejestr postępowań przetargowych,
- prowadzi centralny rejestr zamówień udzielonych w trybie „z wolnej ręki”,
- aktualizuje informacje o przetargach na stronie internetowej BIP,
- współpracuje z Urzędem Zamówień Publicznych w ramach obowiązków wynikających z prawa zamówień publicznych.
Dział Finansowo-Księgowy
- prowadzi rachunkowość całego zakładu zgodnie z zakładowym planem kont, zasadami rachunkowości oraz finansów publicznych, przy użyciu elektronicznego systemu przetwarzania danych,
- prowadzi rachunkowość zakładu w układzie umożliwiającym ustalanie wyników działalności poszczególnych Oddziałów,
- prowadzi ewidencję księgową środków trwałych, rozlicza inwentaryzacje,
- gospodaruje środkami finansowymi zakładu w zakresie wypracowanych środków, otrzymanych dotacji oraz dokonuje rozliczeń z budżetem miasta,
- ustala dla Oddziałów wskaźniki do planu rzeczowo-finansowego, opracowuje zbiorczy plan dla całego zakładu,
- nadzoruje działalność służb finansowych w Administracjach,
- prowadzi rozliczenia finansowe wynikające z zawartych umów i przepisów prawa, przestrzega terminowego regulowania zobowiązań,
- ustala zasady i kontrolę obiegu dokumentów finansowych,
- prowadzi kontrolę formalno-prawną i rachunkową zgodności dokumentów księgowych,
- sporządza sprawozdania, analizy okresowe z realizacji zadań wynikających z planu rzeczowo-finansowego oraz analizy problemowe,
- zabezpiecza prawidłowe funkcjonowanie rachunków bankowych,
- prowadzi rachunkowość ZFŚS oraz obsługę Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,
- zabezpiecza prawidłowe funkcjonowanie kasy, odprowadzanie wpływów do banku,
- współpracuje z Wydziałami Finansowymi Urzędu Miasta, bankami, organami skarbowymi itp.
- zabezpiecza bezpieczeństwo danych na nośnikach magnetycznych oraz archiwizuje dowody księgowe inną dokumentację przewidzianą przepisami o rachunkowości.
|